Διατροφή, Υγεία

Υπέρταση: Μια Αόρατη Απειλή

Η χρόνια υψηλή αρτηριακή πίεση – ή υπέρταση – μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα αιμοφόρα αγγεία και τα εσωτερικά σας όργανα, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς σας. Επί του παρόντος επηρεάζει σχεδόν τους μισούς ενήλικες. H υπέρταση έχει ονομαστεί σιωπηλή απειλή, επειδή η ίδια η κατάσταση δεν έχει συμπτώματα. Ωστόσο, η επίδραση στο σώμα σας μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή με την πάροδο του χρόνου. Η συμμετοχή σε συμπεριφορές υγιεινού τρόπου ζωής σε όλα τα στάδια της ζωής μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο.

 

Τι μπορείτε να κάνετε για την υψηλή αρτηριακή πίεση

 

Το πρώτο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας για εξετάσεις ρουτίνας. Παρόλο που η υψηλή αρτηριακή πίεση σπάνια παρουσιάζει συμπτώματα, η μη φυσιολογική δύναμη του αίματος μέσω των αρτηριών, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα όργανά σας, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς, των αιμοφόρων αγγείων και των νεφρών σας. Έτσι, η χρόνια υπέρταση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Μάθε την πίεσή σου και παρακολούθησε την. Οι τακτικές σωματικές εξετάσεις θα καθορίσουν εάν η αρτηριακή σας πίεση είναι εντός των υγιών ορίων. Η αρτηριακή πίεση μικρότερη από 120 άνω των 80 ετών θεωρείται υγιής. Ο πρώτος αριθμός, γνωστός ως συστολική πίεση, συχνά λαμβάνει μεγαλύτερη προσοχή όταν αναφερόμαστε στη σοβαρότητα της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διατηρήσετε και τους δύο αριθμούς στο υγιές εύρος. Εάν είναι απαραίτητο, ο γιατρός σας θα συζητήσει τις επιλογές θεραπείας και την υποστηρικτική υγειονομική περίθαλψη. Εν τω μεταξύ, ένας διατροφολόγος μπορεί να σας παρέχει καθοδήγηση σχετικά με έναν υγιεινό τρόπο ζωής για να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής σας πίεσης.

 

Παράγοντες ηλικίας και άλλοι παράγοντες κινδύνου

 

Η υψηλή αρτηριακή πίεση τείνει να αυξάνεται με την ηλικία. Οι κοινωνικοί καθοριστικοί παράγοντες υγείας μπορούν να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο.

 

Υγιεινές επιλογές τρόπου ζωής για τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης

 

Η εστίαση στις αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου υπέρτασης. Η τακτική σωματική δραστηριότητα, ο περιορισμός της πρόσληψης αλκοόλ, η αποφυγή του καπνού και η εστίαση σε ένα υγιεινό στυλ διατροφής είναι όλοι τρόποι για να μειώσετε τον κίνδυνο.

 

Τα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης μπορεί να συμβουλεύονται να ακολουθήσουν τις διατροφικές προσεγγίσεις για να σταματήσουν τη διατροφή υπέρτασης για να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση. Διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο θα βοηθήσει στην μείωσή της.

 

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι παίρνουν πάρα πολύ νάτριο από τα τρόφιμα που τρώνε, είναι σημαντικό να μάθουν τρόπους για να το μειώσουν. Η απλή μείωση της πρόσληψης νατρίου μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αρτηριακή πίεση και έτσι να βελτιώσει τη συνολική υγεία.

 

Η παρακολούθηση τακτικών ραντεβού υγείας είναι επίσης σημαντική, ειδικά εάν έχετε μια χρόνια κατάσταση όπως ο διαβήτης. Θυμηθείτε ότι η υψηλή αρτηριακή πίεση σπάνια παρουσιάζει συμπτώματα,  έτσι ακολουθώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο.