Διατροφή, Υγεία

Κατανοώντας την Παχυσαρκία

Έχοντας ένα δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) που θεωρείται παχύσαρκος, συνδέεται συχνά με την ύπαρξη υψηλού ποσοστού λίπους στο σώμα σας. Έχοντας υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους μπορεί να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στην υγεία σας, οπότε ο ΔΜΣ χρησιμοποιείται ως εργαλείο ελέγχου. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ενηλίκων έχουν παχυσαρκία, το οποίο ορίζεται ότι έχουν ΔΜΣ μεγαλύτερο από 30.

 

Όπως συμβαίνει με τους ενήλικες, το ποσοστό παχυσαρκίας μεταξύ των παιδιών είναι πολύ υψηλό. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα παιδιά με παχυσαρκία είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν παχυσαρκία ως ενήλικες και διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο για προβλήματα υγείας τώρα και αργότερα στη ζωή.

 

Αιτίες παχυσαρκίας

 

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την παχυσαρκία. Ενώ μια ανισορροπία των θερμίδων που λαμβάνονται έναντι των θερμίδων που καίγονται μέσω της σωματικής δραστηριότητας μπορεί να είναι ένας λόγος, η παχυσαρκία μπορεί επίσης να επηρεαστεί από:

 

Οικογενειακό ιστορικό και γονίδια

Φάρμακα: Ορισμένα αντικαταθλιπτικά, αντιεπιληπτικά φάρμακα, φάρμακα για τον διαβήτη, στεροειδή και βήτα αναστολείς μπορεί να προκαλέσουν αύξηση βάρους

Περιβάλλον: Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι εάν οι φίλοι τους είναι. Άλλα δεδομένα δείχνουν ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν στην παχυσαρκία

Συνήθειες τρόπου ζωής, διατροφικές συμπεριφορές και άγχος

Πολύ λίγος ύπνος: Αυτό μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες που αυξάνουν την όρεξη

Ιατρικά προβλήματα: Ο υποθυρεοειδισμός και το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών μπορούν να συμβάλουν στην παχυσαρκία.

 

Προσέγγιση στην απώλεια βάρους

 

Η θεραπεία απώλειας βάρους για ενήλικες θα πρέπει να βασίζεται σε τρία συστατικά:

  1. Πρόγραμμα διατροφής ελεγχόμενο με θερμίδες

  2. Σωματική δραστηριότητα

  3. Θεραπεία συμπεριφοράς (όπως η αναγνώριση εναυσμάτων για φαγητό ή η εκμάθηση για τον εντοπισμό εμποδίων που σας εμποδίζουν να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής)

Αυτός ο συνδυασμός έχει βρεθεί να είναι πιο επιτυχημένος από τη χρήση οποιασδήποτε παρέμβασης και μόνο.

 

Πλάνο υγιεινής διατροφής

Πολλοί άνθρωποι έχουν βρει μακροπρόθεσμη επιτυχία δουλεύοντας με έναν διατροφολόγο. Η έρευνα δείχνει ότι τουλάχιστον δύο συνεδρίες το μήνα με ένα διατροφολόγο οδηγούν σε επιτυχή απώλεια βάρους και τουλάχιστον μία συνεδρία το μήνα για τη συντήρηση της απώλειας βάρους. Επειδή δεν υπάρχουν δύο άτομα όμοια, οι προσεγγίσεις στην απώλεια βάρους πρέπει να προσαρμόζονται σε κάθε άτομο. Ένας διατροφολόγος μπορεί να το κάνει αυτό για εσάς – θα δημιουργήσει ένα σχέδιο με βάση το ιατρικό ιστορικό, τον τρόπο ζωής και τις προτιμήσεις σας για τα τρόφιμα. Μαζί, μπορείτε να εξερευνήσετε πώς οι συνήθειες, τα συναισθήματα και οι περιβαλλοντικές ενδείξεις σας επηρεάζουν τον τρόπο που τρώτε.