Διατροφή

Πώς να Μείνετε Πιστοί σε Μια Διατροφή: 7 Συμβουλές που Κάνουν τη Δίαιτα Ευκολότερη

Παρόλο που η κυριολεκτική έννοια της λέξης διατροφή είναι “τρόπος που τρώμε ή τρόπος ζωής”, τώρα η διατροφή συνδέεται γενικά με κάτι ακραίο που περιλαμβάνει τόσο ένα σημείο εκκίνησης όσο και ένα σημείο τερματισμού. Η σκέψη μιας διατροφής ως “τρόπου που τρώμε” δεν είναι μόνο πιο ακριβής αλλά και πιο χρήσιμη και βιώσιμη.

Οι παρακάτω συμβουλές έχουν σχεδιαστεί για να σας βοηθήσουν να παραμείνετε θετικοί (όχι τέλειοι) και να κάνετε πρόοδο (και όχι να οπισθοδρομήσετε) στον “τρόπο που τρώτε”.

1. Ενισχύστε την επιθυμία σας για υγιεινό φαγητό.

Πάρα πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορείτε είτε να απολαύσετε νόστιμο φαγητό που είναι κακό για εσάς είτε να παραιτηθείτε από το να τρώτε μη ελκυστικό φαγητό που είναι καλό για εσάς. Στην πραγματικότητα, τα υγιεινά τρόφιμα μπορεί να είναι τόσο νόστιμα όσο και εξαιρετικά ικανοποιητικά. Ξεκινήστε με τρόφιμα που σας αρέσουν, που γνωρίζετε ότι είναι υγιεινά και στη συνέχεια αρχίστε να αναζητάτε παρόμοια υγιεινά τρόφιμα για να δοκιμάσετε. Αποφύγετε να αναγκάζετε τον εαυτό σας να τρώει φαγητό που αντιπαθείτε έντονα μόνο και μόνο επειδή είναι καλό για εσάς. Ταυτόχρονα, μειώστε την έκθεσή σας σε υπερβολικά γλυκά, υπερβολικά αλατισμένα και υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα που εκπαιδεύουν τους γευστικούς σας κάλυκες να πιστεύουν ότι το υγιεινό φαγητό είναι βαρετό.

2. Κάντε πιο δύσκολες τις ανθυγιεινές επιλογές και πιο εύκολες τις υγιεινές.

Τα σνακ είναι συχνά ελκυστικά, όχι μόνο για τη γεύση τους, αλλά επειδή είναι διαθέσιμα και είναι εύκολα. Και ενώ είναι πολύ πιο εύκολο να φάτε ένα γλυκό από το να ξεφλουδίσετε ένα πορτοκάλι, το σημείο είναι αμφισβητήσιμο εάν το γλυκό δεν είναι εύκολα διαθέσιμο. Κρατήστε το έξω από το σπίτι ή βάλτε το σε μια άβολη τοποθεσία στην κουζίνα, το ντουλάπι ή κάποιο άλλο μακρινό μέρος του σπιτιού σας. Βελτιώστε τις πιθανότητές σας να τρώτε υγιεινά κάνοντας τις υγιεινές επιλογές ευκολότερες και ανθυγιεινές πιο δύσκολες.

3. Επιλέξτε έναν περιορισμένο αριθμό από τις αγαπημένες σας απολαύσεις και επιδοθείτε μόνο σε αυτές περιστασιακά.

Ενώ “τα πάντα με μέτρο” είναι δημοφιλές από αρχαιοτάτων χρόνων, η έννοια της μετριοπάθειας χάνεται όταν αντιμετωπίζουμε αμέτρητες ευκαιρίες να επιδοθούμε καθημερινά. Αντ ‘αυτού, μια καλύτερη προσέγγιση είναι να επιλέξετε δύο ή τρεις απολαύσεις που αγαπάτε πραγματικά και να τις απολαύσετε, μερικές φορές, χωρίς ενοχές.

4. Η άσκηση δεν είναι τιμωρία για τις αμαρτίες του φαγητού.

Η άσκηση και η υγιεινή διατροφή δεν είναι ηθικές επιλογές – είναι απλά υγιεινές. Οι διατροφικές σας συνήθειες και οι συμπεριφορές άσκησής σας έχουν ως στόχο να σας δείχνουν προς την ίδια κατεύθυνση αντί να εργάζονται ο ένας εναντίον του άλλου. Η δύναμη τόσο της σωματικής δραστηριότητας όσο και της καλής διατροφής μαζί είναι μεγαλύτερη από οποιαδήποτε από τις δύο.

5. Διαταράξτε τις παλιές συνήθειες και αντικαταστήστε τις με νέες.

Όχι, δεν χρειάζεστε περισσότερη δύναμη θέλησης – χρειάζεστε καλύτερες συνήθειες, οι οποίες μπορούν να θεωρηθούν ως συντομεύσεις συμπεριφοράς για τον εγκέφαλό σας. Αυτές οι συντομεύσεις αναπτύσσονται γύρω από οποιαδήποτε συμπεριφορά επαναλαμβάνετε συχνά. Εάν έχετε πάντα ένα μπολ παγωτό ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση τη νύχτα, απλά με το να κάθεστε για να παρακολουθήσετε μια παράσταση τη νύχτα μπορεί να δημιουργήσει «λιγούρες». Διαταράξτε τη συνήθεια αντικαθιστώντας την με πιο υγιεινή συμπεριφορά. Για παράδειγμα, μπορείτε να βουρτσίζετε τα δόντια σας πριν καθίσετε ή φάτε μια καραμέλα μέντας. Οτιδήποτε διαταράσσει και καθυστερεί την αυτόματη απόκριση (βρώση του παγωτού) στο ερέθισμα (καθεστε στον καναπέ) μπορεί να ενεργοποιήσει την ικανότητά σας να ελέγχετε συνειδητά τη συμπεριφορά σας αντί να την αφήνετε να είναι αυτόματη.

6. Αποφύγετε τις ακρότητες.

Η υγιεινή διατροφή δεν είναι φανταχτερή, μοντέρνα ή περίεργη. Πίνοντας χυμό τουρσί ή βάζοντας βούτυρο στον καφέ σας, τρώγοντας πολύ φαγητό ή σχεδόν τίποτα, μπορεί να απορριφθεί με ασφάλεια ως ανοησία. Λογικό σπάνια κάνει πρωτοσέλιδα και δεν κάνει καλό clickbait. Μείνετε προσγειωμένοι εστιάζοντας το διατροφικό σας σχέδιο σε πραγματικά τρόφιμα, που αποτελούνται από φυτά, ξηρούς καρπούς, σπόρους και κατάλληλα ζωικά προϊόντα που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής και τις προτιμήσεις σας και είναι υγιεινά για εσάς. Όποιος πιστεύει ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι παμφάγα ή ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι χορτοφάγοι είναι λάθος. Όπως και οι περισσότεροι τομείς της ζωής, αποφύγετε τις ακρότητες και θα βρείτε το δρόμο σας προς την ολοκλήρωση, την αλήθεια και την καλύτερη υγεία.

7. Απολαύστε το γεύμα και τους ανθρώπους με τους οποίους τρώτε.

Ένα μεσογειακού τύπου διατροφικό πρότυπο συνιστάται συχνά λόγω της εστίασής του σε ολόκληρα τρόφιμα, αλλά ένα μέρος του που σπάνια αναφέρεται είναι η μεσογειακή προσέγγιση στην εμπειρία του φαγητού. Επικεντρώνεται στην επικοινωνία με τους άλλους και στην απόλαυση του φαγητού μέσα από όλες τις αισθήσεις – τα αρώματα, τις γεύσεις, τις υφές και την εμφάνιση. Ανεξάρτητα από το τι τρώμε, υπάρχουν πολλά που πρέπει να μάθουμε από αυτή τη μακροχρόνια παράδοση να εκτιμούμε την εμπειρία του φαγητού και να το κάνουμε με άλλους.