Διατροφή, Παιδιά, Υγεία

Συμβουλές για να Βοηθήσετε τα Παιδιά να Διατηρήσουν Ένα Yγιές Bάρος.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αριθμός των παιδιών με παχυσαρκία συνεχίζει να αυξάνεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η παχυσαρκία στην παιδική ηλικία ενέχει άμεσους και μελλοντικούς κινδύνους για την υγεία. Οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι δάσκαλοι μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος βοηθώντας τα να αναπτύξουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες και περιορίζοντας τους πλούσιους σε θερμίδες πειρασμούς. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα παιδιά να είναι σωματικά ενεργά, να μειώσουν τον χρόνο που περνούν μπροστά από μια οθόνη και να κοιμούνται επαρκώς. Ο στόχος για τα παιδιά που είναι υπέρβαρα είναι να μειώσουν το ρυθμό αύξησης βάρους, επιτρέποντας παράλληλα την κανονική ανάπτυξη τους. Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να τίθενται σε δίαιτα μείωσης βάρους χωρίς τη διαβούλευση ενός παιδιάτρου.

Ανάπτυξη υγιεινών διατροφικών συνηθειών

Για να βοηθήσετε τα παιδιά να αναπτύξουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες:
– Παρέχετε πολλά λαχανικά, φρούτα και προϊόντα ολικής αλέσεως.
– Συμπεριλάβετε γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή μη λιπαρά ή γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του τυριού και του γιαουρτιού.
– Επιλέξτε άπαχα κρέατα, πουλερικά, ψάρια, φακές και φασόλια για πρωτεΐνες.
– Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να πίνουν πολύ νερό.
– Περιορίστε τα ζαχαρούχα ποτά.
– Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών.
Θυμηθείτε ότι οι μικρές αλλαγές κάθε μέρα μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία!

Περιορίστε τους πλούσιους σε θερμίδες πειρασμούς

Η μείωση της διαθεσιμότητας σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη ή αλάτι, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Αφήστε μόνο τα παιδιά σας να τρώνε αυτά τα τρόφιμα σπάνια, έτσι ώστε να είναι πραγματικά απολαύσεις! Ακολουθούν παραδείγματα πρόχειρων σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά αλάτι και σε ζάχαρη:
– Καρότα, μπρόκολο ή πιπεριές με 2 κουταλιές χούμους.
– Ένα μεσαίο μήλο ή μπανάνα.
– Βατόμουρα ή σταφύλια.
– Τόνος τυλιγμένος σε φύλλο μαρουλιού.

Βοηθήστε τα παιδιά να παραμείνουν ενεργά

Εκτός από τη διασκέδαση για τα παιδιά, η τακτική σωματική δραστηριότητα έχει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως:
– Ενίσχυση οστών.
– Μείωση της αρτηριακής πίεσης.
– Μείωση του άγχους.
– Αύξηση της αυτοεκτίμησης.

Βοηθώντας στη διαχείριση του βάρους

Τα παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών θα πρέπει να είναι ενεργά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα παιδιά και οι έφηβοι ηλικίας 6 έως 17 ετών θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήριοι τουλάχιστον 60 λεπτά κάθε μέρα. Συμπεριλάβετε αερόβια δραστηριότητα, η οποία είναι οτιδήποτε κάνει τις καρδιές τους να χτυπούν γρηγορότερα. Περιλαμβάνουν επίσης δραστηριότητες ενδυνάμωσης των οστών, όπως το τρέξιμο ή τα άλματα και δραστηριότητες μυϊκής ενδυνάμωσης, όπως αναρρίχηση ή push-ups. Θυμηθείτε ότι τα παιδιά μιμούνται τους ενήλικες. Αρχίστε να προσθέτετε σωματική δραστηριότητα στη δική σας ρουτίνα και ενθαρρύνετε το παιδί σας να έρθει μαζί σας.

Μειώστε τον καθιστικό χρόνο

Αν και ο ήσυχος χρόνος για διάβασμα και εργασία στο σπίτι είναι καλός, περιορίστε το χρόνο που τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση, παίζουν βιντεοπαιχνίδια ή σερφάρουν στο διαδίκτυο σε όχι περισσότερο από 2 ώρες την ημέρα. Επιπλέον, η πλειονότητα των παιδιάτρων δεν συνιστά τηλεοπτική προβολή για παιδιά ηλικίας 2 ετών και κάτω. Αντ ‘αυτού, ενθαρρύνετε τα παιδιά να βρουν διασκεδαστικές δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τα μέλη της οικογένειας ή από μόνα τους που απλά περιλαμβάνουν περισσότερη δραστηριότητα.

Εξασφαλίστε επαρκή ύπνο

Ελάχιστος εώς πολύ λίγος ύπνος συνδέεται με την παχυσαρκία, εν μέρει επειδή ο ανεπαρκής ύπνος μας κάνει να τρώμε περισσότερο και να είμαστε λιγότερο σωματικά ενεργοί. Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο ύπνο από τους ενήλικες και το ποσό ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία. Δείτε τις συνιστώμενες ποσότητες ύπνου και τις προτεινόμενες συνήθειες για τη βελτίωση του ύπνου και προσαρμόστε τες στα παιδιά σας.